English version
Mezinárodní veletrh drážní techniky, výrobků a služeb
pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy

Momentky z Czech Raildays 2007

Pro větší fotografii klikněte na náhled. Foto: Tomáš Kuchta

Poslední dny před veletrhem jsou stejně jako u každé podobné akce vždy plné zdánlivě neorganizovaného chaosu a laik by rozhodně klesnul na mysli při pomyšlení, že vše má vypuknout za 24 hodin...

...kolik se však dá za jeden den stihnout práce, to by se možná divila i Popelka...

Podobné je to i na venkovním prostranství, kde se kromě stánků připravují na svou hlavní roli exponáty z kategorie kolejových vozidel, a to jak tramvaje...

...tak i lokomotivy.

Potom už však musí být vše na svém místě - slavnostní zahájení, které se neobejde bez půvabu sličných mažoretek, dávajících i vystavené technice ten správný glanc, je každoročně středem zájmu čelních představitelů politického a hospodářského života.

Slavnostního přestřižení pásky se tentokrát chopili náměstek generálního ředitele ČD, a. s., Ing. Jiří Kolář, náměstek ministra dopravy Ing. Petr Šlegr, náměstek primátora města Ostravy RNDr. Lukáš Ženatý a generální ředitel SŽDC, s. o., Ing. Jan Komárek.

Hnací vozidla měla zastoupení prakticky ve všech kategoriích – od rekordního Tauruse 1216 050 ÖBB...

...Eurorunnera ER 20-015 pyšnícího se čerstvým schválením pro provoz v ČR...

...přes komplexně rekonstruované lokomotivy M62M-004 společnosti Rail Polska...

a lokomotivy řady 729.701 v expozici CZ LOKO...

...až po jednotku 471.035 s novým designem čela (ČKD Vagonka) a třídílnou jednotku 814.207 / 014.004 / 814.208 z Pars nova. Sortiment špičkových vozidel pro dálkovou osobní dopravu doplňovala sestava WLABmz, Ampz a Bmz z produkce společnosti Siemens.

Zkrátka přirozeně nepřišli ani nákladní dopravci...



Mimořádné pozornosti se tentokrát těšila sekce městské kolejové dopravy, kde se sešlo hned několik vozidel. Firma PRAGOIMEX představila se svými partnery (Dopravní podnik Ostrava, VKV Praha a KOS Krnov) prakticky celou výrobní řadu tramvají VarioLF, zatímco společnost INEKON reprezentovala „záoceánská“ verze tramvaje TRIO 12 pro Washington D.C.


Desítky dalších exponátů v hale i na venkovní ploše dokumentovaly špičkovou úroveň výrobků pro všechny oblasti kolejové dopravy.











Odborné semináře patří k Czech Raildays již neodmyslitelně. Také letos přinesly aktuální informace z oblasti železniční infrastruktury i kolejových vozidel a jejich komponentů.

Chybět nemohl ani tradiční slavnostní raut zpestřený malým recitálem cimbálové muziky Hradišťan, stejně jako hradní party, kterou oživilo vystoupení tanečníků souborů Radost a Impuls, čerstvě postříbřených úspěchem na mistrovství Evropy.